Košile na míru z pohodlí domova

Po delší odmlce jsme tu opět s novým článkem. Nebudu se vymlouvat na to, že teď oba se Sárou máme míň času, v poslední době jsme náš blog zkrátka trošku zanedbávali. Co ale nešlo stranou, je náš Instagram, přes který jsme s vámi stále v kontaktu. Za sebe mohu slíbit, že se v tom psaní trochu polepším a na blog budu přispívat častěji.

A teď k dnešnímu článku. Většina konfekce mi vcelku sedí i bez úprav nebo jen s drobnými úpravami, třeba co se týká obleků. S čím ale nejčastěji bojuji, je najít tu pravou košili. Hned také vysvětlím proč - vetšinu košil nedopnu u krku, mám totiž velikost 41. A co si budeme povídat, střih většiny naprosto nevyštíhlených košil (vyštíhlené nabízí například T.M.Lewin) ve vel. 41 na mně vypadá jak seskokový padák. Proto jsem si již v minulosti nechal několik košil šít na míru, vždy jsem zašel do MTM salonu (mohu vřele doporučit Manemo), kde mi vzali míry, vybral jsem si látku a po nějaké době mi dorazila hotová košile, se kterou jsem byl vždy maximálně spokojen.

Nedávno se mi někde na internetu zobrazila nabídka s možností vytvořit si košili na míru přes online konfigurátor, konkrétně se jednalo o stránky Bespoken. Podobnou službu jsem si doposud ještě nikdy nevyzkoušel, proto jsem byl celkem dost zvědavý, jak to všechno funguje a jaký může být výsledek, takže mi to nedalo a zkusil jsem Bespoken oslovit s nabídkou vzájemné spolupráce. Ti souhlasili, slovo dalo slovo a já jsem si u nich nechal ušít košili z pohodlí domova.

Hned vám popíšu, jak to celé probíhalo. Po vstupu do konfigurátoru jsem se hned dostal k výběru látky, límečku, manžet, knoflíků nebo třeba záševků. To byla hračka, stačilo jen pár kliknutí a košile podle mých představ byla sestavená, přičemž na ní bylo možné vyladit nejeden detail. Co se týká látek, řekl bych, že je výběr dostačující, u každé z nich je uvedena hustota, materiál a vazba, ale přesto musím říct, že není nad to, podívat se na danou látku naživo, ohmatat si ji a třeba i vyzkoušet na sobě. V tomto vidím menší úskalí při výběru košile na míru online.

Pak přišla na řadu maličko složitější část, a to vzít míry na košili. Je tu hned několik možností, které můžete využít. První možnost jsem využil já, spočívá v tom, že změříte košili, kterou už máte doma a sedí vám. Nevýhoda této varianty je ta, že ji nemůže využít každý, znamená to, že doma takovou košili skutečně musíte mít, respektive můžete tuto možnost využít, pokud dokážete sami posoudit, zda vám vaše košile dobře sedí. Další možností je, že si změříte své tělesné míry, tady může být podle mě větší nebezpečí toho, že se přeměříte špatně a tím pádem bude špatný i výsledek. Konfigurátor nabízí také variantu vypočítat míry při zadání výšky, váhy a límečku - osobně netuším, jak moc je toto měření přesné. A poslední variantou je, že si vyberete jen svou konfekční velikost, ta je vhodná v případě, kdy vám obvykle sedí klasická velikost, ale máte určité představy o vaší košili, které vám konfigurátor splní, nicméně když už se vrhnete do tvoření košile na míru, byla by podle mě škoda tuto službu nevyužít se vším všudy. Každopádně, u zadávání měr je v konfigurátoru vše skvěle popsáno a zvládne ho opravdu každý. Pokud si objednáte košili na míru a budete spokojení s tím, jak vám sedí, výhodou je, že naměřené míry se ve vašem účtu na stránkách uloží a můžete je použít i příště.

A jaký byl výsledek? Košile přišla cca do třech týdnů, dárkově zabalená. Na první pohled jsem byl s výsledkem naprosto spokojený, střihem seděla krásně, měřil jsem fakt pečlivě (bohužel po prvním vyprání se lehce srazila, vědět to, dal bych si o poznání větší rezervy, teď už mi zas až tak krásně nesedí). Kvalita šití byla vcelku obstojná. Příště bych u své košile zvolil větší hustotu látky, tentokrát jsem to podcenil a vybral látku, která je dost průsvitná, což úplně nepreferuji, hlavně kvůli tomu, že nemám rád, když pod košilí prosvítají tetování - ano, a to je právě to zmíněné osahání si látky, které je bohužel prostřednictvím počítače neuskutečnitelné.

Na závěr bych ještě rád zhodnotil cenu, která se pohybuje cca od 1490 Kč a výše, závisí na tom, jakou látku si vyberete a jaké zvolíte detaily. To je za mě vcelku příznivá částka, protože například v Le Premier se ceny takových košil pohybují cca od 2490 Kč. Sečteno, podtrženo, ve výsledku jde o zajímavou zkušenost, kterou bych klidně doporučil, hlavně těm, kteří nemají čas nebo chuť běhat někde po salonech, a těm, co mají trochu specifičtější postavu, například širší krk, dlouhé ruce, široká záda - pro všechny tyto potencionální zákazníky může být tahle služba skvělým pomocníkem.











MANGO suit
BESPOKEN shirt
CERBERO loafers
PERSOL sunglasses
SEIKO watches
CREMIEUX pocket square

Share:

1 komentářů

  1. Koukal jsem na jejich stránky a okamžitě mě odradily frky o tom, jak šijí bespoke. Bez zkoušek v ateliéru atd, to jsou jen krásné reklamní řeči. Ani ceny neodpovídají bespoke, takže předpokládám, že ruční práce tam také moc nebude. Hlavně, že si můžu objednat strojově vyšitý monogram, nebo barevné knoflíky)
    Asi jsem moc konzervativní)

    OdpovědětVymazat