Trendy, nebo nadčasovost?

Říkám si, že v poslední době čím dál méně experimentuji s barvami, ale třeba černá, bílá a béžová, které mám na sobě, vypadají v téhle kombinaci podle mě fantasticky. Barvy sice nejsou nijak výrazné, na outfitu mě ale baví jiné věci, jako třeba struktura "beraního" kožíšku nebo střih zvonových kalhot. Za to, že mě experimentování docela opustilo, jsem ráda, v mých očích je to totiž známka toho, že vím, co chci nosit. A jiné barvy samozřejmě nosím, jen to není taková divočina a mám takovou svou oblíbenou paletu odstínů.

Je zajímavé, že když se řekne móda, paradoxně si teď tolik nevybavím nejžhavější trendy, ale spíše nadčasovost a styl. Pro mě teď móda znamená hlavně osobitost, to, že někdo přesně ví, jak se obléct, aby mu to slušelo a hlavně aby se sám cítil dobře. Rozhodně pro mě neznamená, koupit si nejnovější módní záležitost, kterou někde okoukám a ve finále budu vypadat jako každý druhý, a to jen proto, že chci být hlavně trendy, nebo obléct se od hlavy až k patě do trendů na pražský fashion week jen proto, abych šokovala/zaujala a byla vyfocená do časopisu a přitom to ani nebyla já sama. Trendy a móda jdou nepochybně ruku v ruce, to je fakt, ale mám pocit, že někdy to všechno jde až do absurdnosti. Jak se říká, čeho je moc, toho je příliš. V některém ohledu fashion weekům nemůžu přijít na chuť - spousty blogerů a celebrit si obléknou to, co dostanou od nějakého návrháře a v tom se prezentují. Samozřejmě je to jejich věc, ale mně tohle často přijde povrchní, neosobité a umělé. Já jsem se před pár dny šla podívat na přehlídku Blažek a oblékla si své oblíbené kousky, které nosím, dá se říct, vcelku běžně. Je pravda, že by se mohlo stát, že by mě oslovil třeba nějaký můj oblíbený návrhář nebo návrhářka, například Ivana Mentlová, která je pro mě módní ikonou, její věci se mi opravdu moc líbí a nosila bych je s hrdostí. Co vím ale od některých blogerek, chodí to spíše tak, že si zkrátka na přehlídku musí obléknout věci od daného návrháře, aby dostaly zdarma vstupy na přehlídky atd., aniž by po tom samy toužily. A právě tyto případy, kdy je to jen taková přetvářka, mám na mysli.

Ještě bych chtěla dodat k té nadčasovosti, určitě neříkám, že do svých outfitů nezakomponuji žádný aktuální trend, tomu se v dnešním světě člověk snad ani nevyhne, každopádně si danou věc kupuji v první řadě proto, že se mi líbí, že mě něčím zaujala a budu ji nosit, i když už tolik trendy nebude. Nekoupím si ji tedy jen z té podstaty, že je to trend. Za tu dobu, co máme blog, jsem si oblíbila určité věci, takové, které jsou základem mého šatníku, které se mi dobře vzájemně kombinují. A čas od času si samozřejmě koupím nějakou výstřednější věc, o které vím, že ji nebudu nosit neustále, ale zkrátka sem tam oživí některý z mých outfitů. Poslední dobou se mi podařilo sehnat i nějaké krásné kousky od luxusních značek z druhé ruky, nějak mě začalo bavit je vyhledávat. Skvělý je v tomhle i Vinted, člověk se sice musí probrat hromadou věcí a vážně trochu hledat, ale dají se tam najít krásné věci za hezké peníze. Nedávno jsem tam ulovila třeba vintage kabelku Salvatore Ferragamo, v super stavu. Brzy vám ji určitě ukážu.

PS: Noste, co chcete, hlavně buďte sami sebou!


ZARA jacket, flared jeans, leather ankle boots
MANGO shirt
LIA NUMA leather bag
SALVATORE FERRAGAMO ring

Share:

0 komentářů