Cesta za poznáním

Určitě to zná každý z vás, posouváte se, hledáte stále něco nového, a jakmile to najdete, zastavíte se, protože jste došli, dá se říct, k pomyslnému cíli. To svým způsobem potkalo i mě ve vztahu k elegantní pánské módě. Našel jsem to, co jsem hledal a co mi vyhovuje, ale když se na to podívám teď s odstupem času, říkám si, že jsem asi trochu strnul na jednom místě, zapomněl jsem totiž na tu nejdůležitější věc, a to na to, že cílem by měla být samotná cesta. A proč to píšu sem na blog do článku? Protože doufám, že to trochu osvětlí, proč se tu na blogu v poslední době neobjevovalo tolik článků o módních trendech, o tom, co mě aktuálně nejvíc baví, co mě inspiruje, a proč tu nebylo ani tolik outfitových postů.

Ani nevím, jak se to stalo, ale přestal jsem dychtit po nových informacích, přišlo mi, že s tím, co znám, si vystačím a že už se moc nemám kde co nového dozvědět, což je samozřejmě hloupost. Pořád totiž je co nového se učit a v čem se zdokonalovat, vědomostí není nikdy dost. Nejvíc mi v tohle osobním uvědomění otevřel oči zajímavý rozhovor, který jsem nedávno viděl. Byl s německým spisovatelem Bernhardem Roetzelem (autor knih: Opravdový gentleman, Průvodce stylem pro muže, Bespoke Menswear, A Guy’s Guide to Shoes…). V něm dostal Bernhard Roetzel dotaz, jak se vlastně dostal k psaní knih o módě a kde všude sháněl informace, a to především v době, kdy neexistoval internet, nebo alespoň ne v takové podobě, jakou má dnes. Na to odpověděl, že v knihách, v krejčovských salonech, cestováním a poznáváním lidí z celého světa. To byla myšlenka, nad kterou jsem se sám musel zamyslet a pro sebe jsem si řekl, sice nejsem pánský krejčí, ani ručně nešiji boty, ani nevyrábím hodinky, ale všechny tyhle témata mě baví, tak proč zůstat jen u vědomostí, které jsem někde posbíral a víc je neprohloubit? A tak se i já opět vrhám zpět do hledání nových věcí, které bych mohl časem předat dál.


Základy o pánské módě se dnes dají najít podle mě vcelku snadno, ale pokud se chce člověk čemukoliv víc věnovat, musí prostě fundované informace hledat. A tak mě napadlo, dát vám tip na několik knih, které jsem v poslední době četl a našel jsem v nich i něco navíc, než co na vás vykoukne v každém druhém článku na internetu. Pro začátek tu pro vás mám hned dvě knihy, které jsou od zmíněného Bernharda Roetzela. Jako první bych rád doporučil knihu Opravdový gentleman, ta je takovým startem, odrazovým můstkem, najdete v ní základní poučky a vysvětlivky skoro o všem, co se pánské elegantní módy týká. Tato kniha v češtině existuje tuším ve dvou vydáních a liší se od sebe jen použitými fotografiemi. Jako druhou bych zmínil Průvodce stylem pro muže, ta je psaná velmi čtivě a je plná informací o pánské módě, nejvíc se mi na ní líbilo to, že se v ní dozvíte, jak odlišné pohledy mohou mít různé národnosti na stejnou věc. A do třetice, jako poslední bych vám rád představil knižní novinku Pánská móda - 20 nadčasových stylových kusů oděvu od italského spisovatele Giuseppeho Ceccarelliho (napsal také Nový dress code - Pravidla oblékání moderního muže). Tuhle knihu, která právě teď vyšla v českém překladu, můžu doporučit všem módním nadšencům, najdete v ní něco z každého soudku, ať už se chcete dočíst něco o ručně šitých hedvábných kravatách, o nejvíc ikonických modelech hodinek a o tom, kdo slavný je nosil, přes historii jeansů až po témata jako jsou sneakers a jejich zastoupení v dnešní módě.

Věřím, že vám dnešní tipy udělaly radost a třeba si některou knihu také přečtete.

Share:

2 komentářů

  1. Spíš jsi prostě neuvěřitelně povrchní a primitivní proto je tvá životní cesta o hadrech

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, článek určitě není o tom, že by byla moje životní cesta jen o hadrech, ale chtěl jsem v něm říct úplně jinou věc, a to tu, že vždycky je kam se posunout a je v čem se vzdělávat, ať už se to týká třeba někoho, kdo rád vaří, sportuje, zahradničí, baví ho klasická literatura nebo se učí cizí jazyky. Jeden z mých velkých koníčků a zároveň i zaměstnáním je móda, spoustu mužů si s oblečením neví rady a řeší ho i kvůli své profesi, a tak nevidím nic špatného ani povrchního na tom, že se v tomhle oboru více vzdělávám, abych třeba některé zkušenosti předal dál těm, kteří to ocení, nebo zkrátka jen tak pro sebe, protože mě to baví. A samozřejmě to neznamená, že bych ve svém životě neměl i jiné radosti, koníčky a cíle, o kterých je moje životní cesta. Hezký den :-)

      Vymazat