Oblíbená kosmetika - vlasy, nehty, líčení

Jednou za čas mě přepadne chuť na to, sepsat pár tipů na kosmetiku, co právě používám. Ta stejná nálada přišla i nedávno, když mi došlo, že jsem podobný článek už dlouho nezveřejnila, a přitom mám tolik (nejen nových) produktů, o kterých bych vám ráda dala vědět. Když jsem se pustila do výběru jednotlivých beauty vychytávek, které jsem do článku chtěla zahrnout, dokonce jsem zjistila, že jich je mnohem víc, než mě původně napadlo. Některé jsem si tedy nechala až na příště, aby to všechno najednou nebylo až moc vyčerpávající.

Prvním produktem, který používám pravidelně už několik měsíců, je Dry Texturizing Spray od Oribe. Dostal se mi do ruky v rámci spolupráce se značkou Oribe a jsem za to neuvěřitelně vděčná, protože tohle je opravdu poklad. Jedná se o sprej, který absorbuje maz, takže funguje jako takový jemnější suchý šampon, a je skvělý pro dodání objemu. Nikdy jsem nebyla úplně fanoušek suchých šamponů, protože jsem před nimi vždycky radši dala přednost klasickému umytí, ale tohle je taková zajímavá alternativa, díky které si udržím vlasy od umytí k dalšímu umytí v super stavu. Když jsem chtěla nadýchané rozpuštěné vlasy, musela jsem si je vždycky umýt v ten den, kdy jsem je chtěla rozpustit, ale s dry sprejem si vlasy můžu v klidu rozpustit i další den po umytí - kořínky vlasů se pěkně vzpruží a vydrží tak i několik hodin, přestože mám vlasy dlouhé a těžké. Dry Texturizing Spray ale klasicky používám hlavně předtím, než si udělám culík nebo i jiný účes - vypadá to celé zkrátka mnohem víc svěže, nadýchaně a s vlasy se mi mnohem lépe pracuje. Velkou výhodu vidím v tom, že když sprej použiju, vlasy se celkově méně mastí, takže můžu déle vydržet do dalšího umytí. Dříve jsem si vlasy myla obden a někdy i každý den, takhle časté mytí mi ale kadeřnice vymlouvala, takže teď to je spíše jednou za tři dny nebo sem tam obden. Oribe Dry Texturizing Spray není nejlevnější, zde ho momentálně najdete za 1195 Kč, ale já to vidím tak, že investice do něj se mi do budoucna vyplatí, protože odhaduju, že mi vydrží zhruba ten půlrok, a to mám poměrně dost husté vlasy a používám ho několikrát týdně.

Další z vlasového okénka, je ochranný balzám proti vysychání konečků vlasů z řady L´Oréal Professionnel Série Expert Nutrifier. Nejprve jsem začala používat tento balzám, ale po chvíli jsem přešla i k dalším produktům z řady Nutrifier a jsem s nimi moc spokojená. Momentálně používám šampon, kondicionér a krátce i masku na vlasy. Šampon, kondicionér i maska jsou bez silikonů, v šamponu, kondicionéru a balzámu najdete kokosový olej. Společnou vlastností všech těchto produktů je především vlasy hydratovat a vyživit, což je podle mě naprostým základem všeho. A jsem moc ráda za absenci silikonů, ty obsahují snad všechny "drogerkové" šampony, a hlavně kvůli tomu jsem se zařekla, že už do drogerie pro šampon raději nezavítám. Silikony zajistí to, že vaše vlasy vypadají po umytí krásně upraveně a hladce, tím máte pocit, že produkt odvádí svou práci správně a skutečně funguje, ale opak je pravdou. Vlasy na první pohled chvíli možná vypadají dobře, ale na jejich povrchu se vytvoří silikonová vrstva, a jelikož silikony jsou většinou nerozpustné ve vodě, při každém mytí se vlas znovu obaluje silikonem, což vede k tomu, že se vlas, dá se říct, dusí, protože k němu neprojdou potřebné živiny. A nevyživené vlasy jsou nezdravé vlasy, mohou se více lámat, padat nebo se třepit. Na závěr k silikonům bych chtěla dodat, že to s nimi není úplně černobílé, protože se používají i silikony, které jsou ve vodě rozpustné, pro mě je ale dost velký oříšek zjišťovat, který silikon je který, a tak jsem ráda, že se jich v této kosmetice můžu téměř vyvarovat. Navíc, pokud koupíte větší balení, cena je, myslím, více než příznivá.

A teď něco k dekorativní kosmetice, konkrétně k lakům na nehty. Já nosím často nehty úplně přírodní, bez čehokoliv na nich. Zkoušela jsem gel lak na nehty (shellac) od CND a ten je podle mě super, jenže se mnou je to těžké - za prvé nerada nosím třeba 14 dní nebo více stejnou barvu na nehtech a za druhé nesnáším odrosty. Mně nehty rostou vcelku rychle, takže jsem zkrátka nejvíce spokojená, když mám nehty přírodní a třeba jednou za deset dní si je nalakuji na takové tři-čtyři dny, abych měla nějakou změnu a oživení. Žádné odrosty za ty tři dny nemám a barva se mi také neokouká, takže je to to nejlepší řešení. Docela dlouho používám laky na nehty Trend It Up z DM, ale hlavně ty matné - právě ty bych vám ráda doporučila v tomto článku. Vyzkoušela jsem i dražší matné laky na nehty, třeba od Estée Lauder v ceně asi za 500 Kč, a popravdě mezi ním a tím obyčejným z DM nevidím téměř žádný rozdíl, až na krásný obal. Matné laky Trend It Up nanáším vždy ve dvou vrstvách (tak to dělám se všemi laky), nevytvářejí nehezké tahy po zaschnutí a vydrží v krásném stavu v pohodě 3 dny i více, podle toho, jak moc pracujete s rukami. Za kvalitní lak si klidně připlatím, pokud to bude stát za to, takže jestli máte nějaké tipy, klidně sem s nimi!

A na závěr chci zmínit svou novou paletku od Bourjois Paris, kterou jsem dostala k letošním Vánocům. Už asi čtyři roky, možná déle, mám jednu jedinou paletku očních stínů, a to od slovenské značky Zoeva. Jsem s ní moc spokojená, ale některé stíny mi už začínají docházet, a tak jsem nějakou dobu pokukovala po jiné paletce, celkově jsem chtěla i pár jiných odstínů. Nakonec jsem dostala tuhle od Bourjois Paris, která mi svými barvami úplně sedla. Mám pocit, že mi nejvíce sluší barvy do hněda nebo nějaké jemné nude odstíny, ale tady se našla třeba i třpytivá starorůžová nebo vínovo-hnědá, a to vypadá zajímavě. Bourjois Paris bych asi doporučila jako jediné oční stíny z drogerie (i když na druhou stranu jsem jich nevyzkoušela tolik), mají dobrou pigmentaci a také hezky drží. Do jiných značek bych se raději nepouštěla a za stíny bych si vždy raději připlatila, protože jak jsem řekla, třeba paletka od Zoevy mi vydržela už několik let a stále ji používám.

A to je z mých tipů dneska všechno. Příště bych se ráda zaměřila na pleť, třeba jak a čím se už několik let pravidelně odličuji, jaký krém používám, jakým způsobem si upravuji obočí atd. Pokud by vás cokoliv zajímalo, určitě se ptejte!

Share:

1 komentářů

  1. Dlouho si říkám, že si musím koupit lak na nehty od Trendup, že tu značku musím vyzkoušet. Doposud jsem od ní měla pouze jeden produkt a to tvářenku.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat