Šíříme myšlenku měsíce transparentnosti

Někteří z vás jste možná zaslechli o tom, že Elite Bloggers vyhlásili srpen jako měsíc transparentnosti. Dnes jsem se proto rozhodla, že nebudu psát nic k svému outfitu, ale chtěla bych se vyjádřit právě k tomuto mimořádnému měsíci, který nás inspiroval k tomu, abychom udělali jednu z menších změn, týkající se našeho blogu a hlavně také našich sociálních sítí.

Když jsme si s Markem před několika lety založili svůj módní blog, bylo to proto, že jsme chtěli ostatní inspirovat, bavilo nás psát, vytvářet něco kreativního a blog byl pro nás tím pádem super koníčkem. Tak tomu je dodnes, já studuji, Marek má svou práci a blog je pro nás za celá ta léta stále věrným koníčkem, který máme rádi, a nejspíš bychom se mu věnovali, i kdyby si naše články přečetli jen ti nejbližší. Během našeho blogování nás začaly oslovovat značky s nabídkou spolupráce, brali jsme to jako příjemnou odměnu, protože když jsme u čtenářů viděli odezvu na to, co tvoříme, nakoplo nás to, blogu i sociálním sítím jsme věnovali ještě více času a snažili se vylepšit kvalitu fotek, třeba i tím, že jsme si koupili lepší techniku. 

V předchozím odstavci jsem nakousla to, že nás různé značky nebo obecně i PR agentury začaly oslovovat se spolupracemi. A tím se pomalu, ale jistě dostáváme k tomu, čeho vlastně Elite Bloggers chce docílit šířením této myšlenky - měsíce transparentnosti. Spousta blogerů nebo třeba i celebrit dostává za některé své příspěvky zaplaceno, ať už formou peněz nebo formou produktů či služeb zdarma, ale mnoho z nich reklamu neznačí. U jejich sledujících to pak může vyvolat i jakousi nedůvěru, přichází pocit, že chce daná osoba něco skrývat, takže nastává zmatek a hlavně otázka, proč to má člověk zapotřebí? Nám se několikrát stalo, že nám například na Instagramu do directu přišla zpráva s osočením, že je to jen reklama, i když se zrovna o žádnou reklamu skutečně nejednalo a jen jsme našim followerům jednoduše chtěli poradit nebo se podělit s tím, co máme rádi. Stejně tak je nutné říct, že i kdyby se o reklamu jednalo, nepůjdeme proti našemu přesvědčení a v žádném případě nebudeme doporučovat něco, s čím se neztotožňujeme. Nad značením reklamy jsme v minulosti nikdy úplně neuvažovali, nebrali jsme to jako nic nutného, co bychom museli dodržovat. I tím, že se o dané věci mluví stále víc nám ale přijde čím dál logičtější reklamu, za kterou jsme jakýmkoliv způsobem odměněni, označovat. Myslím si, že partnerství se značkou není třeba nějakým způsobem zaobalovat, v našich začátcích jsme se ponaučili z některých chyb a za partnerství se značkami, se kterými dnes spolupracujeme, se rozhodně nestydíme, a tak si myslíme, že dát vám vědět o tom, že se zrovna jedná o reklamu, je k vám přinejmenším férové.

Děkujeme Elite Bloggers, že jsme se díky nim nad touto záležitostí mohli pořádně zamyslet. Za našimi předchozími příspěvky jsme udělali pomyslnou čáru a odteď chceme, aby všechno bylo tak, jak má být, tedy aby byly všechny reklamy označené. Navíc, nechceme být přece nelegální, neznačená reklama je totiž správně zakázaná, jen to mezi blogery a známými osobnostmi nikdo moc neřeší. Jaký pocit máte z (ne)označování reklamy vy? Budeme rádi, když se o svůj názor podělíte v komentářích!


LINDEX blouse
H&M trousers, necklace
TAMARIS mules
LIA NUMA leather bag
RAY-BAN sunglasses

Share:

0 komentářů