Péče o mé vlasy

Po delší době jsem se na blog rozhodla přidat jedno beauty okénko a sepsat vám takový shrnující článek o svých vlasech, o tom, jak se o ně starám a co na ně v poslední době používám. Je naprostá pravda, že každý člověk je individuální, někdo má vlasy od přírody jemné a řídké a i kdyby se stavěl na hlavu, najednou mu nenaroste hustá pevná hříva. Vlasy ale můžou být zdravé nebo také zničené - a to se dá už hodně ovlivnit. V péči o vlasy zkrátka existují zákonitosti a způsoby, jakými se správně starat o vlasy. A když je budete dodržovat, na vlasech to bude nepochybně znát.


Já mám od přírody hnědé, neobarvené a rovné vlasy. Jsem moc vděčná svojí mamce, že mě tenkrát v mých dvanácti letech nenechala obarvit si vlasy, toužila jsem po tom, protože moje kamarádky si vlasy mohly nechat obarvit, byla jsem prostě puberťačka. Za pár let jsem ale byla ráda, že jsem si vlasy zbytečně nezačala barvit. Myslím, že by mi jiná barva ani neslušela a kdybych s barvením chtěla přestat, asi by nevypadalo moc dobře nechávat si vlasy odrůst a tím pádem mít třeba půlku vlasů jinak barevnou. Chápete správně, že obarvit si vlasy se v blízké době ani nechystám, nejspíš to odložím až na dobu, kdy mi vyraší první šediny, a to je ještě dlouhá doba.

Vlasy si nechávám zastřihnout zhruba jednou za půl roku, když chci větší změnu, nechám si je zkrátit o dost, ale většinou se jedná jen o pár centimetrů. Co se týká mé každodenní péče o vlasy, prakticky si vystačím jen s pár produkty. Vlasy si myji většinou obden, ale pokud bych chtěla mít každý den krásně nadýchané rozpuštěné vlasy, musela bych si je mýt každý den. Slyšela jsem, že každodenní mytí není moc zdravé a že může vlasy i pokožku vysušovat. Já bych řekla, že to může mít každý jinak, ale samozřejmě je určitě dobré najít nějakou zlatou střední cestu toho, co vám vyhovuje a co je pro vaše vlasy i vlasovou pokožku únosné, nic by se nemělo přehánět.

Co k mytí používám? Naprostý základ je šampon a kondicionér. Vcelku dlouho jsem dělala tu chybu, že jsem používala jen šampon a byla jsem líná nanést kondicionér. Připadalo mi, že to není nutné. Každopádně je to hodně důležitý krok, protože šampon váš vlas otevře, vyčistí a kondicionér ho zase uzavře - konkrétně uhladí ty jednotlivé šupinky, které nejspíš znáte z reklam na vlasovou kosmetiku. Když kondicionér nepoužijete, vaše vlasy za prvé nebudou hladké a hezké na pohled a za druhé jsou poté náchylnější k vnějším vlivům a začnou se lámat. Tahle chyba se mi trošku vymstila, protože jsem vlasy měla rozlítané, začaly se třepit a lámaly se. Když jsem přišla do kadeřnického salonu DéOR v Praze na Vinohradech, kadeřnice hned poznala, že něco není v pořádku. Navíc jsem používala "drogerkové" výrobky, což určitě nedoporučuji, protože v nich nenajdete nic dobrého. Nejhorší je prý Syoss, a přesně ten jsem používala! :D Vyzkoušela jsem tedy kosmetiku Oribe, u které mě baví hlavně její nádherná vůně. Mytí vlasů teď beru jako takový důležitější rituál, na kondicionér už rozhodně nezapomínám a vlasy se mi po pár měsících používání dost zlepšily - a to je mívám přes léto často vysušené a méně zdravé než obvykle. Stříhat vlasy jsem byla naposled před x měsíci a konečky vypadají pořád víc než dobře.

Takovou menší vychytávkou, kterou jsem před pár měsíci začala používat, je tepelná ochrana a zároveň sprej na snadnější rozčesávání. Pokud si vlasy fénujete, což vám doporučuji jak pro zdraví vlasů, tak pro lepší vzhled, pak byste na tepelnou ochranu neměli zapomínat. Říká se, že fénováním si vlasy ničíte, pokud ale budete fén používat z bezpečné vzdálenosti, nebudete si vlasy fénovat hodinu a navíc použijete i tepelnou ochranu, určitě si tím vlasy nezničíte. Naopak, pokud chodíte spát s vlhkými vlasy, pokožka se vám může lehce zapařit a v tu chvíli se můžou objevit problémy v podobě svědivé pokožky, lupů atp. Vlasy si před fénováním vždy rozčešu. Jak jsem zmínila, mám od přírody rovné vlasy, takže si je žehlím opravdu jen výjimečně. A co se týká vln? Bohužel si neumím udělat takové, jaké by se mi líbily. No, vlastně neumím pořádně udělat žádné. Vlny mi skoro vždy hned zplihnou. Pokud máte tipy, jak na vlny s dlouhými vlasy, sem s nimi.

A to je téměř všechno, co pro své vlasy dělám. Nemám je výrazně zničené a stačí jim běžná péče, takže není potřeba, abych používala nějaké speciální kúry a masky. Zkoušela jsem ale masku z kokosového oleje, ta je určitě fajn a ještě ke všemu 100% přírodní. Na závěr se musím přiznat, že tenhle článek píšu v noci, sedím tu s napůl mokrou hlavou a jsem děsně líná jít si ty vlasy vyfénovat. Ale já se překonám!


ORIBE Ultra Gentle Conditioner
ORIBE Royal Blowout Heat Styling Spray
ORIBE Signature Shampoo

Share:

0 komentářů