Náš třídenní výlet do Londýna

Jak už možná víte z našich sociálních sítí, nedávno jsme se s Markem vydali na třídenní výlet do Londýna. Plánovali jsme ho už asi tři měsíce předem, od doby, kdy nám spadly do klína celkem levné letenky a Marka napadlo, že bychom v Londýně mohli společně oslavit moje dvacáté narozeniny. Po koupi letenek jsme ještě zarezervovali ubytování přes Booking.com (plus vyřešili transfery z letiště a další rezervace) a těšili se na to, co nás bude čekat! Do hlavního města Anglie jsme jeli oba poprvé a v našem programu bylo několik míst, které jsme chtěli navštívit, i když musím říct, že z velké části to pro nás byl spíš takový nenáročný výlet, kdy jsme viděli pár krásných míst, zašli si na něco dobrého k jídlu a prostě si jen tak vychutnávali atmosféru Londýna.

Výlet se nám maličko pokazil tím, že jsem se těsně před odletem nachladila a necítila jsem se úplně nejlíp, i tak jsem se ale nenechala rozladit a snažila jsem se užít si každý okamžik. Ještě jedna menší nepříjemnost nás čekala na letišti (let měl proběhnout ve večerních hodinách), kde jsme kvůli zpoždění z nám neznámých důvodů čekali zhruba dvě a půl hodiny. Do Londýna jsme tedy dorazili někdy před půlnocí, odložený let nám ale naštěstí nepřinesl nijaké velké komplikace a už kolem jedné hodiny ráno jsme se zdárně ubytovali v našem hotelu. Hned další den v sobotu jsme se chystali na průzkum centra Londýna, v neděli jsme měli v plánu podívat se do tématického muzea Harryho Pottera vytvořeného studiem Warner Bros. a v pondělí, to byl náš poslední den, jsme se jeli podívat k Temži, konkrétně k legendárnímu Tower Bridge, a zbytek dne jsme potom trávili v blízkosti Oxford Street, odkud nám jel odpoledne spoj na letiště.

Londýn jsme sice neprocestovali křížem krážem, ale přesto si myslíme, že několik míst, které jsme navštívili, rozhodně stojí za okomentování, a tak pro vás ke každému z nich máme pár řádků s našimi poznatky.

Oxford Street

Oxford Street pro nás byla výchozím bodem, ze kterého jsme se vydali na sobotní okružní cestu Londýnem. Tuto ulici přímo v centru by neměli minout ti, kteří rádi nakupují. Najdete tu především levnější módní řetězce jako jsou Marks & Spencer, Next, Topshop, H&M, Urban Outfitters, Zara, GAP, River Island, Forever 21 a mnohé další. Jen se připravte na neskutečný nával lidí, je tu doslova hlava na hlavě. Oxford Street je velmi vyhledávaným cílem, zejména kvůli obrovskému výběru a dobrým cenám. Na místo se dopravíte jednoduše metrem do stanice Oxford Circus, která se nachází přibližně v půlce ulice. A pokud byste toho nakupování náhodou ještě neměli dost, Oxford Street protíná i další nákupní třída Regent Street.

Selfridges

Obchodní dům Selfridges, který se nachází skoro až na konci Oxfrod Street, byl vybudovaný kolem roku 1910 a od prvního dne svého otevření zákazníkům nabízí to nejlepší z celého světa. Dnes zde najdete ty nejznámější světové značky. Ať už si chcete pořídit novou luxusní kabelku, diamantové hodinky nebo kosmetiku, máte skoro stoprocentní jistotu, že u Selfridges mají v nabídce právě to, co hledáte. Kdo by čekal, že jsme tu procházeli jen módní oddělení, asi by se divil, nejdelší dobu jsme tu totiž nakonec strávili v oddělení s cukrovinkami, kde jsme nevěděli, co si vybrat dřív. Ono vybrat si ze stovek překrásně balených čokoládek a bonboniér není totiž vůbec žádná sranda.

O Selfridges a jeho zakladateli Harrym Gordonu Selfridgeovi vznikl poměrně úspěšný seriál Mr. Selfridge (Pan Selfridge), který vysílala dokonce i Česká televize a my ho můžeme jedině doporučit. Opravdu poutavě vypráví životní příběh již zmíněného Harryho Gordona Selfridge. Tento rodilý Američan přichází do Londýna v roce 1908 a po negativních zkušenostech s provozem místních obchodních domů se rozhodne vybudovat a otevřít si svůj vlastní velkolepý podnik a ukázat upjaté anglické společnosti, že nakupování může vypadat i jinak, než byli lidé na tehdejší poměry zvyklí.

Hyde Park & další zajímavá místa

Z Oxford Street jsme mířili přímo k Buckinghamskému paláci. V londýnských ulicích bylo v tu dobu opravdu rušno, jelikož městem procházely davy demonstrujících lidí reagujících na Trumpovu páteční inauguraci a jeho první den v prezidentském křesle (tak se dělo i v mnohých dalších městech, nejen v USA, ale i v dalších metropolích jako je Hong Kong nebo Berlín). Kvůli protestům byly některé části Londýna uzavřeny, omezená doprava a pro kontrolu davu se nad lidmi dokonce vznášelo několik vrtulníků. Pro nás to byla celkem nevšední a zajímavá podívaná, lokální policie měla navíc očividně vše pod kontrolou a situace nevypadala nijak nebezpečně.

Jeden z největších zážitků jsme si s Markem odnesli z úžasného Hyde Parku. Počasí nám přálo, venku bylo krásně slunečno a o několik stupňů více než u nás, takže to jen umocnilo naší příjemnou procházku. Čím jsme se opravdu pobavili, bylo to, že jsme v parku narazili na několik papoušků, veverek a vůbec na spoustu živočichů včetně racků, kachen, havranů a já nevím, na co všechno dalšího. Byla to fakt nádhera. Z Hyde Parku už to bylo jen kousek k Big Benu, v jeho okolí jsem si neodpustila pár fotek u ikonické telefonní budky, a nakonec jsme si zašli na pozdní oběd do místní typické anglické hospůdky poblíž Trafalgar Square, jmenovala se The Lord Moon of the Mall, ceny byly lidové, jídlo dobré a moc se nám tam líbilo.

Savile Row

Asi nejznámější ulice co se týká zakázkového šití na světě, kterou jsme v Londýně nemohli vynechat, je právě Savile Row. V této ulici najdete jedno slavné krejčovství vedle druhého a každé nabízí jen to nejlepší! Ve výlohách byla překrásná saka, ručně šité boty, hedvábné kravaty, z toho výběru nás až přecházel zrak. Jediné, co lehce hyzdí celou ulici, je prodejna Abercrombie & Fitch, která sem svým stylem prostě nezapadá. Zajímavostí je, že když se prodejna budovala, zvedla se proti tomuto obchodu velká vlna odporu, která ale bohužel neměla onu dostatečnou sílu věc změnit. Určitě si ale vyhledejte a podívejte se na fotky z protestů, protože vidět anglické gentlemany v třídílných oblecích s transparenty v rukou je docela zajímavá podívaná.

Za zmínku jistě stojí i obchody v okolí, např. Suitsupply, který najdete hned ve vedlejší ulici (Vigo street), a nebo o pár kroků vzdálenější butik Burberry.

Warner Bros. Studio Tour London

Jak už jsem zmínila v úvodu, na neděli jsme měli vlastně jediný plán, a to návštěvu Warner Bros. Studio Tour London - The Making of Harry Potter. O tomto tématickém muzeu jsem už několikrát slyšela a vždy jsem toužila po tom se tam podívat. S Markem oba milujeme Harryho Pottera, takže když jsme už měli namířeno do Londýna, vlastně nebylo co řešit. Do studií jsme se vydali vlakem ze stanice London Euston a poté kousek dojeli speciálním autobusem až na místo. Muzeum bylo opravdu kouzelné, dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí o natáčení Harryho, viděli jsme nespočet autentických míst, které byly pro natáčení použity, kostýmy a rekvizity, co se ve filmech objevily, no prostě paráda! Dokonce jsme si mohli projít i charakteristický vlak, přesně ten pravý, co se objevil ve všech dílech Harryho Pottera. Po naší návštěvě tohoto magického místa nám Harry přirostl k srdci snad ještě víc, předtím jsme si totiž ani neuvědomovali, kolik práce a dřiny stojí za natáčením každého z dílů. Zjistili jsme, že si tvůrci filmů dali hodně záležet na autentičnosti záběrů, a tak bylo pro většinu scén vytvářeno mnoho rekvizit ručně, i ty nejmenší a nejtitěrnější detaily, například pro obchod s hůlkami bylo ručně napsáno celkem 7000 štítků s nápisy na jednotlivé krabičky, což nám připadalo až neuvěřitelné. Nakonec jsme si s sebou odvezli i suvenýr, a to čokoládovou žabičku s kouzelnickou kartičkou uvnitř v krabičce, žabička ale bohužel neskákala jako ve filmu, tak jsem ji za pár dní snědla :-D.

Tower Bridge

Nakonec jsme si samozřejmě nenechali ujít nejznámější most Londýna, který se často stává bodem zájmu mimo jiné třeba i mnohých filmových režisérů - nejčastěji bývá zničen ve filmech apokalyptického sci-fi žánru. V pondělí, třetí den našeho pobytu, jsme tedy hned ráno vyrazili k Temži, oproti předchozím dnům se ale už bohužel pokazilo počasí, byla mlha, zamračeno a dost se ochladilo, takže jsme se s radostí co nejdřív zavrtali do blízké pekárny, pakárno/kavárny, kde jsme si dali výbornou snídani. Kolem poledne jsme se přesunuli opět do ulice Oxford Street, kde jsme ještě prošmejdili pár obchodů a v jedné z okolních uliček jsme zašli do asijské restaurace Ping Pong, což pro nás byla neobyčejná gastronomická zkušenost.

A to je z našeho výletu zhruba všechno, Londýn byl pro nás dalším jedinečným místem, které jsme poznali, a určitě se do něj ještě někdy podíváme. Příště ale určitě na jaře nebo v létě! Pokud byste na nás měli nějaké otázky nebo nám něco chtěli doporučit do budoucna, určitě se o to s námi podělte.