Yves Saint Laurent na stříbrném plátně

Dva filmy, jeden životní příběh, tak bych asi nejlépe uvedl dnešní článek o filmech Yves Saint Laurent a Saint Laurent: Styl jsem já. Oba přišly do kin v roce 2014, i když u nás se promítal především jen film Yves Saint Laurent, který měl oproti tomu druhému i značnou publicitu.


Tyto filmy vás z různých pohledů zavádějí do života slavného francouzského návrháře, který již jako velmi mladý přebral věhlasnou značku Dior po zesnulém zakladateli Christianu Diorovi, kvůli této skutečnosti byl na něj kladen obrovský nátlak. Yves Saint Laurent si během let vybudoval nejen svou vlastní módní značku, ale také silné deprese a závislost na alkoholu, lécích a drogách. Oba filmy ukazují i jeho nelehký partnerský život s jeho celoživotním partnerem (Pierre Bergé), který se dokonce podílel na filmu Yves Saint Laurent.

Yves Saint Laurent

Co se týká hereckých výkonů herců (Pierre Niney - Yves Saint Laurent a Gaspard Ulliel - Saint Laurent: Styl jsem já), kteří si slavného návrháře zahráli, si troufám říct, že byly poměrně vyrovnané. Oba filmy jsou velmi kvalitní, ale Saint Laurent: Styl jsem já si nás svým zpracováním získal o něco více. Celkově jsme se lépe ponořili do celého děje a řekl bych, že nám byl sympatičtější herec v hlavní roli.

Filmy jsou jen letmým náhledem do života tohoto módního génia, takže rozhodně neočekávejte dokument, který bude plný faktů. Možná, že si po zhlédnutí obou filmů řeknete, že byl Yves jen slaboch, který hodně fetoval, souložil a občas taky něco úžasného navrhl, na druhou stranu to byl někdo, kdo byl revoluční, měl úžasné nápady a po sobě tu zanechal nesmazatelnou stopu.

Saint Laurent: Styl jsem já

Už jste některý z filmů viděli? Pokud ne, doufáme, že jsme vás naším tipem potěšili a třeba se alespoň na jeden z nich podíváte!

Share:

1 komentářů

  1. Já jsem viděla teda jen Yves Saint Lauren a musím říct, že byl skvělý! Herec podle mě Yvese skvěle vystihl a podle mě se mu i velice podobá, druhý film jsem neviděla, takže nemůžu soudit, ale nalákali jste mě, takže se co nejdříve podívám ;-)

    Klára
    NARA blog
    www.natalieklara.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat